כולם מבטיחים לכם שתופיעו בדף הראשון, האם זה אפשרי ?
ככל שיש יותר מתחרים על מילת חיפוש מסוימת כך יהיה קשה יותר להיות בין עשרת הראשונים שיתקבלו עבורה.
נניח שכל מי שקורא מאמר זה מייצג חברת קידום אתרים המתחרה עבור לקוח שלה על מילת החיפוש "מחשבים" - רק עשרה יעמדו בהבטחה שלהם ללקוח להופיע בדף הראשון. זאת כמובן בהנחה שכל מי שקורא את המאמר עקף את 725,000 החברות/ אנשים נוספים המתחרים על מילה זו. לעומת זאת אם המטרה היא לקדם את "הציפור הכחולה מחשבים" (או כל מונח אחר שהוא ייחודי/ לא פופולרי בחיפוש) לא תהיה בעיה גם לחובבנים להגיע למקום הראשון.
חברה הגונה לא תבטיח הצלחה וודאית ללקוח שמעוניין במונח כללי כל כך כמו "מחשבים" ולא תיקח פרוייקט לקידום מונח מאוד ייחודי כמו "הציפור הכחולה מחשבים". במידה ובחרתם להוציא את מיטב כספכם על חברה לקידום האתר שלכם מומלץ לקרוא את המלצות מנוע החיפוש גוגל בנושא בכתובת: www.google.com/webmasters/seo.html
אם תשאלו 10 מקדמי אתרים מקצועיים איך לקדם את האתר שלכם סביר להניח שתקבלו 10 תשובות שונות. הידע בחלקו נגיש לכל מי שעוסק בתחום ה- SEO ובחלקו מבוסס על מה שעובד מניסיון אישי.
האלגוריתמים של מנועי החיפוש הם הסודות השמורים ביותר בתעשייה ואף אחד לא יודע כיצד הם עובדים בדיוק. הכל מבוסס על תחושות, ניסוי וטעייה עד לקבלת התוצאות הרצויות. עדיין, על סמך ניתוחים רבים ניתן לבודד מספר "חוקים".
אחד הדברים החשובים בקידום אתרים הוא לא להיות מקובע. מנועי החיפוש משתנים כל הזמן ולעיתים מה שעשיתם ועזר בעבר עשוי להזיק בהווה או להיפך. עליכם להישאר עם אצבע על הדופק וכל הזמן לעקוב אחרי השינויים והשפעותיהם על האתר שלכם.
מי שילמד היטב את החומר במדריך "קידום אתרים - עשה זאת בעצמך" יחזיק בידע רב יותר מאשר 99% ממקדמי האתרים "המקצועיים". עם הרבה סבלנות ויישום העקרונות הנלמדים במדריך כל אחד מכם יוכל להגיע לתוצאות טובות במנועי החיפוש.
ככל שיש יותר מתחרים על מילת חיפוש מסוימת כך יהיה קשה יותר להיות בין עשרת הראשונים שיתקבלו עבורה.
נניח שכל מי שקורא מאמר זה מייצג חברת קידום אתרים המתחרה עבור לקוח שלה על מילת החיפוש "מחשבים" - רק עשרה יעמדו בהבטחה שלהם ללקוח להופיע בדף הראשון. זאת כמובן בהנחה שכל מי שקורא את המאמר עקף את 725,000 החברות/ אנשים נוספים המתחרים על מילה זו. לעומת זאת אם המטרה היא לקדם את "הציפור הכחולה מחשבים" (או כל מונח אחר שהוא ייחודי/ לא פופולרי בחיפוש) לא תהיה בעיה גם לחובבנים להגיע למקום הראשון.
חברה הגונה לא תבטיח הצלחה וודאית ללקוח שמעוניין במונח כללי כל כך כמו "מחשבים" ולא תיקח פרוייקט לקידום מונח מאוד ייחודי כמו "הציפור הכחולה מחשבים". במידה ובחרתם להוציא את מיטב כספכם על חברה לקידום האתר שלכם מומלץ לקרוא את המלצות מנוע החיפוש גוגל בנושא בכתובת: www.google.com/webmasters/seo.html
אם תשאלו 10 מקדמי אתרים מקצועיים איך לקדם את האתר שלכם סביר להניח שתקבלו 10 תשובות שונות. הידע בחלקו נגיש לכל מי שעוסק בתחום ה- SEO ובחלקו מבוסס על מה שעובד מניסיון אישי.
האלגוריתמים של מנועי החיפוש הם הסודות השמורים ביותר בתעשייה ואף אחד לא יודע כיצד הם עובדים בדיוק. הכל מבוסס על תחושות, ניסוי וטעייה עד לקבלת התוצאות הרצויות. עדיין, על סמך ניתוחים רבים ניתן לבודד מספר "חוקים".
אחד הדברים החשובים בקידום אתרים הוא לא להיות מקובע. מנועי החיפוש משתנים כל הזמן ולעיתים מה שעשיתם ועזר בעבר עשוי להזיק בהווה או להיפך. עליכם להישאר עם אצבע על הדופק וכל הזמן לעקוב אחרי השינויים והשפעותיהם על האתר שלכם.
מי שילמד היטב את החומר במדריך "קידום אתרים - עשה זאת בעצמך" יחזיק בידע רב יותר מאשר 99% ממקדמי האתרים "המקצועיים". עם הרבה סבלנות ויישום העקרונות הנלמדים במדריך כל אחד מכם יוכל להגיע לתוצאות טובות במנועי החיפוש.
עומר שובל, מרצה בתחום קידום אתרים ומנהל האתר Net-working.co.il
קידום אתרים - "עשה זאת בעצמך"
webmaster@net-working.co.il
קידום אתרים - "עשה זאת בעצמך"
webmaster@net-working.co.il